Leveransvillkor

Frakt

Frakt är viktbaserad inom Sverige. Frakten beräknas och visas i kassan vid betalning.

OBS: Minsta fraktkostnad är för en pall och alla varor skickas direkt från fabrik i Holland. Om ni kan lasta av direkt från lastbil och därmed inte behöver bakgavellift, meddela oss så kan ni få rabatt på frakten.

Leverans

Leveranstiden är normalt inom 30 arbetsdagar i Sverige.

DHL eller annan speditör: pall

Används vid större och tyngre gods, t.ex. vid leverans av alla fallskyddsplattor. Frakten betalas per pall oberoende av om den är helt full eller bara delvis full. Önskar ni optimera frakt för ett visst antal pallar kan vi hjälpa till. T.ex 43mm fallskyddsplatta så får det plats 40m2 maximalt på en pall.

Leverans sker till grind/tomtgräns helgfri vardag mellan kl 07:00-17:00, inbärning ingår ej. Speditören kontaktar er för att boka utkörning och leverans sker inom ett tvåtimmarsintervall. Obs! att man som mottagare inte kan bestämma leveransintervall då det styrs av speditörens fasta rutter på er ort.

Om produkten är skadad vid leveranstillfället bör detta anmälas omgående till Lunda Solutions kundtjänst. För att vi ska kunna reklamera skadan gentemot vår transportör behöver vi anmäla transportskadan inom 1-2 dagar. Vi är därför tacksamma om ni anmäler skadan inom denna tid. Detta gäller såväl synliga som dolda transportskador och det är därför viktigt att ni packar upp och kontrollerar att produkten är felfri så snart som möjligt efter mottagandet.

Om skadan är synlig är det enklast om ni anmäler detta direkt till chauffören vid mottagandet av försändelsen. Be att transportören gör en notering om skadan på er kopia av fraktsedeln. Tänk på att alltid spara emballaget för att reklamationen ska kunna hanteras korrekt.

Fellevererad eller defekt vara

En produkt som är fellevererad eller defekt vid leveranstillfället ska anmälas så snart som möjligt till Lunda Solutions kundtjänst. Vi tar emot felanmälan och återkommer med returanvisningar.